Româncă fără voie
Nene, ce dileală a dat printre rrumâni. Cică luaserăm premiul Nobel pt literatură. Doar că Herta Muller, nu e nici pe departe rrumâncă. Ea s-a născut într-o familie de nemţi (tac-su a fost în SS nazist, printre altele) în România. Faima a cunoscut-o în Germania, primul ei roman care i-a asigurat succesul, a refuzat să-l publice în România, de teama securităţii. Legăturile cu România le-a pierdut de prin ’87, când a plecat în Germania. Deci, fraţi rrumâni, de ce o considerăm rrumâncă pe această respectabilă scriitoare? Doar pt că s-a născut în România? Pt că a tras apa de 2 ori şi ştie ce e aia ciorba de burtă? Pt că a studiat în România? WTF? Nemţii o consideră pe bună dreptate una de-a lor şi e (parcă) a 10-a persoană cu cetăţenie germană care câştigă un premiu Nobel.
Eu încă mă mai minunez, de ce tindem să ne arogăm meritele altor minţi luminate, când ne spargem pieptul că exportăm creiere de zeci de ani. Unde ne sunt bre, geniile? În lipsa lor am început să importăm geniile care cândva au intrat fără voia lor în contact cu civilizaţia noastră mioriţică.
P.S.: Să mă scutiţi de comentarii patriotice, dacă, fără Gagăl, nu reuşiţi să identificaţi măcar 2 volume din opera Hertei Muller.
Tags: gânduri, Romania
Posted October 8, 2009 by Duţu Mihai under Romania











October 9th, 2009 at 11:46
Dumneata te incadrezi perfect in tiparul concetatenilor de evitat. Da, pentru ca, pe langa cei care spun sus si tare ca noi suntem cei mai buni, cei mai destepti, cei mai frumosi, cei mai chinuiti pe nedrept, etceterà, mai exista si categoria de romani care spun ca tot ce se face in Romania sau de catre romani e de cacao. Ori domnia voastra sunteti un exemplu edificant in acest sens: ma refer la articolele in care blamati “rrumanii” – o formula nefericita si de prost gust. Inchid paranteza.
Cred ca Herta Muller apartine spatiului romanesc (de limba germana) in aceeasi masura in care apartine spatiului nemtesc. E o pecete, poate dureroasa, pe care scriitoarea nu o poate sterge. Nu stiu daca dumneavoastra ati citit ceva de acest autor, din tonul articolului banuiesc ca nu. Va sfatuiesc sa cititi “Regele se inclina si ucide”.
October 9th, 2009 at 12:39
@razvan: Geniule, se pare că ai ratat p.s.-ul. Prietene, chiar Herta Muller spune că nu se simte rrumâncă. Dar tu, papagal idiot, ai ratat asta. Mai dă un search pe google, poate mai afli ceva despre ea, mai copiezi o părerea despre ea. Hai că poţi. Cât priveşte evitarea mea îţi spun doar atât: ori eşti idiot, ori eşti obligat să intri pe blogul meu. Cum cred încă în prima variantă, îţi aduc aminte că mă poţi evita foarte simplu şi asta fără să mă anunţi. Puţin îmi pasă de existenţa ta, aşa că scuteşte-mă cu părerile tale. Next time ai ignore, nu de alta dar o cam impune regulamentul blogului.
October 9th, 2009 at 13:37
În primul rând vă rog să vă cereți scuze! Eu nu am aruncat cu noroi așa cum faceți dumneavoastră. Sau dacă am avut intenția să arunc, mi-am reprimat-o în limita posibilităților. Eu nu copiez părerile nimănui iar observația pe care am făcut-o cu privire la Herta Muller nu era din patriotism – n-ar avea cum. Acestea fiind spuse, vă sfătuiesc să vă calmați nițel, nu de alta dar s-ar putea să vă înecați cu propriul venin.
Adieu
P.S.: Nu țin să-mi fie publicat comentariul, mă amenințați degeaba.
P.P.S.: Sunteți greu de evitat atunci când vă chinuiți atâta să ieșiți în evidență.
October 9th, 2009 at 14:12
Deci, cum să fac să fiu mai diplomat cu tine şi în acelaşi timp să-ţi răspund? Eşti prost!
Adică intri pe blogul meu, nu eşti de acord cu ce spun, mă acuzi că aş denigra rrumânii, folosindu-te de tertipuri şi argumente extrem de penibile şi subţiri, şi tot eu trebuie să-mi cer scuze? Gigel, wake up! Nu eşti de acord cu ce spun? Vino şi combate-mă cu argumente logice şi solide, altminteri chiar eşti de cacao.
October 11th, 2009 at 21:01
Mihai, sper sa “nu-ti sara mustarul”, dar Herta are sigur in ADN si ceva de … DAC, de data ce a mancat kraut pe plaiuri mioritice. Ca si tine dealtfel, numai ca-i ziceai … varza.
Si la urma urmei, daca tiganii sunt categorisiti drept romani, de ce sa nu profitam ?
Si inca ceva: sper sa nu te deranjeze ca este de aceiasi varsta cu mine si … a studiat tot intr-o “statala comunista”.
October 11th, 2009 at 22:55
Prietene, delirezi, aşa cum faci mereu. Este exact cum am spus, a tras duduia apa de 2 ori în România şi gata, e de-a noastră. Dar de dragul discuţiei şi pt a menţine logica ta, dacă vreun copil de-al tău s-ar naşte în Italia, ar fi italian? Scuteşte-mă cu ADN-ul, răspunde logic (deşi îţi este aproape imposibil). Apoi, să nu uităm un aspect, zic eu foarte important: Herta Muller a spus în repetate rânduri că nu se consideră rrumâncă (deci, din tot arborele ei genealogic, ea e singura care s-a născut în România. Părinţii nemţi, bunicii la fel, străbunicii la fel.). De ce forţăm noi nota? Apoi, de ce nu au discutat rrumânii despre originea ei şi implicit despre marea sa operă şi până acum? Pt că ffff puţini rrumâni ştiau de ea. Noroc cu Gagăl acum, că mai reuşiţi să descifraţi ceva.
October 13th, 2009 at 00:47
Si daca eu iti demonstrez ca ma-sa a avut un amant cioban rruman?
October 13th, 2009 at 00:58
Si la urma urmelor si tu ai vrea sa fi italian si nici nu te-ai nascut aici !?!? Dupa logica ta, nu o sa fi niciodata italian! Atunci ce mai stai pe aici ? Si ia-o mai usurel cu nascatoarea parintilor, ca nu e cum zici tu ! Faci o mare comfuzie intre Etnie si … Cetatenie. Ca nu este de acord cu “involutia” Romaniei, nu inseamna ca este … altfel dacat noi. Ba din contra, inseamna ca … tine la Romania, ca altfel, “s-ar face ca ploua”!
October 13th, 2009 at 08:39
Eşti incredibil. Nu mi-am dorit să devin italian. Pot, cel mult, să devin cetăţean italian, dar tot rrumân aş rămâne. Stau aici pt că în Italia se află familia mea, aici muncesc, aici mă simt bine. Nu fac nici o CONFUZIE. Herta s-a născut din părinţi nemţi (detaşaţi în România), într-o regiune a nemţilor din România. Am mari dubii dacă a cerut şi obţinut vreodată cetăţenia rrumână. Îţi recomand să le scrii celor ce decernează premiile Nobel pt a-i ruga să modifice steagul din dreptul Hertei (e considerată nemţoaică, nu rrumâncă).
October 14th, 2009 at 10:02
,,,,,,,,,,,,,Herta s-a născut din părinţi nemţi (detaşaţi în România), într-o regiune a nemţilor din România. Am mari dubii dacă a cerut şi obţinut vreodată cetăţenia rrumână,,,,,,,
1. “Detasati” de vreo cateva sute de ani din vremea imperiului austro-ungar.
) … renuntarea (cunosti chestia cu dubla cetatenie).
))))
2. “Regiune a nemtilor” numesti tu tinutul … DAVELOR ?
3. “Cetatenia romana” o are renumita scriitoare si in prezent, fiind nascuta ca atare si necerand (ca altii
4. ,,,,,,,,,,,,,tot rrumân aş rămâne,,,,,,,,,,,,,, oooooooooooooooohhhhhhhhhhhhhhh in sfarsit !!!!!!
October 14th, 2009 at 10:28
P.S. Nu numai ca avem un Nobel care a mancat kartoffel si kraut in … DACIA, dar se pare ca o sa avem si un … Prim Ministru !!!!!
Sa spreram ca va face ceva … nemtesc !
October 14th, 2009 at 10:38
Băi ce-mi place mie când Gigei ca tine se contrazic pe seama unui subiect despre care nu ştiu mai nimic. Deci, tac-su era nazi în SS. Dacă ai şti puţină istorie ţi-ar rezulta că toate astea nu se întâmplau acum sute de ani şi imperiul era căzut. Dar, na, e grele cu cărţile, tov. inginer. Apoi, părinţii ei fură detaşaţi într-o regiune de şvabi, unde se vorbea germana în 90% din situaţii. Îmi menţin ideea că cetăţenia rrumână nu a obţinut-o. Ea nu se oferea automat nici măcar atunci, iar cei ce o obţineau îşi rrumânizau şi numele,d e regulă. Aşa că … România nu a luat nici un Nobel în 2009. Wake up, dacule!
October 14th, 2009 at 22:36
Gogule ai auzit de Wiki ?
TO: http://en.wikipedia.org/wiki/Herta_M%C3%BCller.
Ca sa vezi ca nu eu sunt acela ….
October 14th, 2009 at 22:46
Deci, ori nu ştii engleză, ori vruşi să te faci de kkt, ori eşti chiar idiot. Scrie clar şi-n link-ul tău că tac-su era nazi SS detaşat în România. Deci familia ei nu era de sute de ani în România. Trage aer în piept, pune pc-ul la loc în cutie şi du-l de unde l-ai luat şi cere-ţi scuze că ţi s-a permis să te joci cu tehnologia modernă. Vai de cucu’ tău. Rămâi bre pi feizbuc, măcar te ştiu ăia cu care te joci.
October 14th, 2009 at 22:56
Tu tot mai crezi ca una nascuta in Romania avea … carte de identitate (buletin) … nemtesc ? Scrie clar (uita-te si in alte limbi daca nu sti engleza) ca bunica-su era fermier in Romania. In timpul razboiului, svabii au avut libertatea sa se inroleze in armata romana sau in cea germana. Tac’su a preferat … gresit si … s-a nascut tragedia, din care-si trage “seva” opera ficei. Si pe urma Nobelul se da pentru CULTURA, pe care si-a facut-o la … Universitatea din Timisoara (deci nu ID), ci nu pentru … nationalitate. Atunci de ce canta Imnul Italiei cand Walter (nu Veltroni) castiga medalii la saniuta ? Tu esti comfuz rau Gogule !!!
Daca vrei, putem face si pariu ca cel putin bunica-su era … in Romania cu mult timp inainte de nasterea “fenomenului”. Martori: Virtualul !
October 14th, 2009 at 22:59
Cat despre “limbi” , vorbesc si scriu 4, ca sa nu socotesc si rusa. Tu in schimb scri numai in romana … si aia de c…t!!!
October 14th, 2009 at 23:05
Cand a emigrat a fost obligata sa-si plateasca … studiile. Dar acum” si-a scos parleala”, ca “aia” erau fraieri si … ieftini, nu ca un Nobel !
Multi s-or intreba ce caut eu “la tine” ?
Vreau si eu sa vad pana unde poate merge prostia omeneasca si de-aia “ti tengo d’occhio” !!!
October 14th, 2009 at 23:15
Gogule, scrii ca un retardat (scrii nu scri, boule, i-ul îţi joacă mari feste) şi-ţi pot proba asta iar cu cititul las-o-n sânge că am văzut cum citeşti. Uite, dacă tot n-aveai ce face, te-ai lipit de-un ban pe blogul ăsta. Roagă-ţi dacii să-ţi citească de acum înainte, retardatule.